Odškodnenie za meškanie letu a práva cestujúcich v leteckej doprave
Cestovanie je pre mnohých zábavou, zdrojom radosti, oddychu a skvelých zážitkov, tieto príjemné chvíle však dokáže pokaziť problém s letom – či už je to zmeškanie letu, zmeškanie prestupu, oneskorenie letu, odmietnutie nástupu alebo niečo iné. Takéto situácie nám dokážu pokaziť dovolenku už na začiatku alebo naopak, zle zakončia inak skvelý výlet.
Veľakrát ani nevieme, čo v danom prípade robiť, na čo máme nárok a čo ďalej. Ďalším problémom je, že letecké spoločnosti ponúkajú odškodnenie za meškanie letu, poškodenie, či stratu batožiny, no väčšinou sa nám podarí vymôcť iba malú čiastku z tej, na ktorú máme v skutočnosti nárok. Preto je dobré sa s vašimi právami oboznámiť dopredu.
Kedy vzniká nárok na odškodnenie?
1. Zmeškanie nadväzného letu – keď vinou leteckej spoločnosti zákazník nestihol nadväzný let v rámci svojej cieľovej destinácie a oneskorenie v cieľovej destinácii.
2. Oneskorenie letu – ak meškanie letu činí v cieľovej destinácii viac ako 3 hodiny od plánovaného času príletu
3. Zrušenie letu – ak je zrušenie letu oznámené leteckou spoločnosťou menej ako 14 dní pred dátumom plánovaného odletu
4. Odoprenie nástupu – ak bolo cestujúcemu zamedzené nástupu na palubu lietadla
5. Meškanie, strata či poškodenie batožiny – v prípade straty batožiny (nevráti sa majiteľovi do 21 dní), v prípade meškania batožiny (výdavky na nákup nevyhnutne potrebných vecí)
Na aké odškodnenie máte nárok?
Suma, na ktorú máte nárok závisí od dĺžky Vášho letu.
250 € do 1 500 km
Príklady:
Praha → Paríž
Bratislava → Londýn
Praha → Brusel
400 € od 1 501 km do 3 500 km
Príklady:
Brno → Madrid
Praha → Moskva
Bratislava → Lisabon
600 € nad 3 501 km
Príklady:
Praha → New York
Viedeň → Tokio
Praha → Dubai
Ako požiadať o odškodnenie?
O odškodnenie môžete požiadať svojpomocne, je to však často časovo náročné a väčšinou bez úspechu. Mnohým sa osvedčilo požiadať o pomoc spoločnosť ClaimCloud, ktorá sa zaoberá kompenzáciami namiesto Vás. Je to jednoduchšie, pohodlnejšie s omnoho vyššou šancou na úspech. Celý proces vyzerá takto:
1. Podanie žiadosti – online žiadosť vyplníte TU
Cez jednoduchý intuitívny formulár zadáte číslo, dátum a okolnosti letu so svojimi kontaktnými údajmi a obratom dostanete odpoveď, aká je výška vašej možnej kompenzácie.
2. Udelíte plnú moc
Akonáhle je vaša žiadosť schválená, pošleme vám jednoduchý formulár plnej moci, ktorý vyplníte, podpíšete a pošlite nám ho späť
3. Jednajú za Vás
Spoločnosť vyjedná čo najvyššie možné odškodné. Po ukončení rokovania dostanete odpoveď.
4. Vyplatenie kompenzácie
Akonáhle dostanete správu o úspešnom uzavretí prípadu, stačí vyplniť číslo bankového účtu a odošlú Vám príslušné odškodnenie na bankový účet.
Prečo si vybrať službu ClaimCloud?
- pohodlnosť a jednoduchosť
- transparentnosť
- skúsený právny zástupca
- všetky informácie o letoch
- podanie žiadosti trvá len pár minút
Viac informácii o službe ClaimCloud nájdete na stránke claimcloud.cz.